Czym jest marketing sieciowy?

Najważniejsze zagadnienia związane z biznesem MLM świetnie wytłumaczył w wywiadzie Paweł Lenar, autor książki „MLM. Profesjonalny Marketing Sieciowy”, laureat prestiżowego konkursu Polish National Sales Awards (PNSA) w kategorii „Menedżer Branży MLM”.


Marketing sieciowy, zwany inaczej wielopoziomowym albo MLM (skrót od angielskiego Multi Level Marketing), łączy w sobie dwa ważne terminy: „marketing”, czyli przekazywanie produktu lub usługi od usługodawcy lub producenta do odbiorcy, oraz „wielopoziomowy”, co z kolei odnosi się do systemu naliczania wynagrodzeń poszczególnym dystrybutorom, czyli osobom odpowiedzialnym za dostarczenie produktu lub też usługi do odbiorcy końcowego. Strategia firm działających na zasadzie marketingu sieciowego polega na dystrybucji produktu poza tradycyjną siecią sklepową, co pozwala obniżyć koszty i zmniejszyć ryzyko prowadzenia firmy.

Komentarze

komentarze